Returer & reklamationer

Returer

Du har rätt att returnera alla ordrar som köpts via vår hemsida, i vår konceptbutik eller på ett popup-event inom 30 dagar från inköpsdatum- förutsatt att varan och dess förpackning är i nytt oanvänt skick. Produkten/produkterna får inte ha använts, de behöver vara i sin originalförpackning och i samma skick som de mottagits i. Vänligen notera att du som kund står för returkostnaden. Om du vill byta din order till en annan vara, följ instruktionerna nedan och låt oss veta att du vill byta till en annan produkt istället för att få pengarna tillbaka.

Steamery erbjuder inte fria returer utan kunden står själv för returkostnaderna. Om en vara blivit skadad under transport behöver du som kund kontakta Steamery inom 30 dagar för att informera oss kring detta så hjälper vi dig vidare.

Vänligen notera att om du inhandlat en Steamery-produkt någon annanstans än på vår hemsida, i vår konceptbutik eller på ett popup-event får du vända dig direkt till inköpsstället vid retur eller byte.

Hur du gör vid retur eller byte
  • Skicka ett mail till info@steamery.se där du berättar att du vill göra en retur eller att du vill byta en produkt
  • Förse oss med ditt ordernummer (börjar med STEAM-xxxx). Namnge mailet “Retur” eller “Byte”
  • Vi återkommer till dig snarast möjligt med vidare instruktioner kring hur din förfrågan kring retur eller byte kommer behandlas vidare
  • Reklamationer

    Även om vi gör noggranna kontroller av våra produkter kan det fortfarande hända att produkter i enstaka fall inte fungerar. Om du upptäcker att din produkt har ett tillverknings- eller materialfel, kontakta oss gärna på info@steamery.se

    Vi behandlar varje order individuellt. Under garantiperioden har du rätt att reklamera produkter för tillverkningsfel samt för fel som upptäckts efter normal användning. Notera att fel som är orsakade av felaktig eller ovarsam hantering ej omfattas av denna reklamationspolicy.

    Hur du gör en reklamation
  • Skicka ett mail till info@steamery.se där du kortfattat beskriver skadan/felet och hur det uppstått
  • Ta bilder och/eller spela in en kort video där skadan/felet demonstreras
  • Skicka allt inklusive ditt ordernummer (börjar med STEAM-xxxx) till info@steamery.se
  • Kom ihåg att bifoga bilderna i ett ZIP eller JPEG-format. Namnge mailet “Reklamation”
  • Om du önskar ytterligare information tveka inte att kontakta oss på info@steamery.se så hjälper vi dig vidare

  • Om du har några frågor, tveka inte att kontakta oss info@steamery.se
    Den här webbplatsen använder cookies. Genom att använda vår webbplats godkänner du vår integritetspolicy och användningen av cookies på din enhet för ändamålet att utvärdera din användning.